Care sunt frazele care nu spun nimic și cu ce le poți înlocui

Articol scris de
Adrian Cojocaru

Când rămâi în pană de idei sau vrei să faci să pară că știi multe lucruri legate de un subiect, deși în realitate nu este așa, poți avea tendința să folosești fraze goale, fără niciun înțeles, care sunt doar de umplutură. Sunt șanse mari ca cei care te ascultă să sesizeze asta și să considere că ești slab pregătit. Ca să eviți asta, primul pas este să știi care sunt frazele „goale” și cu ce le poți înlocui!

Datele, cifrele și studiile dau greutate discursului tău

Dacă vrei să susții o afirmație importantă, încearcă să înlocuiești frazele vagi cu date sau studii relevante pentru tema ta. De exemplu, în loc să spui: Sunt foarte mulți copii care au diverse probleme de sănătate din cauza poluării, de aceea trebuie să acționăm, poți spune: Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, 600.000 de copii mor anual la nivel global din cauza afecțiunilor pulmonare cauzate de poluarea atmosferică.

Pune punct

Frazele lungi, îmbârligate sunt greu de urmărit. Există riscul să uiți chiar tu ce idee ai vrut să transmiți. Ce poți face? Vorbește în fraze scurte, ca să nu ai tendința să lungești inutil o idee. De exemplu, în loc să spui: Este un proiect la care lucrăm de 5 săptămâni, tocmai pentru că noi considerăm că subiectul nu a fost abordat corect în trecut și de aceea este nevoie să ne asigurăm acum că…, poți spune simplu: Lucrăm la proiect de 5 săptămâni. Până acum, nu s-a făcut nimic legat de asta, din ce am observat. Tocmai de aceea, am decis să luăm noi inițiativa. Vom începe…

Nu generaliza!

Afirmațiile care încep cu: "tot mai mulți angajați", "din ce în ce mai mulți tineri", "majoritatea românilor" sunt foarte vagi și par că se bazează mai mult pe niște convingeri proprii decât pe date concrete.

Dacă vrei totuși să îți susții ideea și să te folosești de astfel de date, poți întreba în public: "chiar sunt curios câți dintre voi…" sau "să ridice mâna, vă rog, cine crede că…" Te vei putea folosi apoi chiar de exemplul obținut la fața locului.

Folosește-te exemple concrete!

Publicul tău va aprecia dacă vei folosi drept exemple experiențe proprii, adevărate. Acest lucru arată că nu vorbești din cărți și că ceea ce ai de spus se bazează pe ceva real. Mai mult, oamenii vor reține mai ușor mesajul, pentru că îl vor asocia cu o poveste. În loc să spui: Este evident că trebuie să facem așa… poți spune: Vă spun asta pentru că am fost pus în situația în care…

Urmărește blogul Core Media Hub pentru alte articole relevante despre comunicare. Nu uita să te abonezi la newsletter pentru a ține pasul cu munca noastră și a fi la curent cu cele mai noi informații. În plus, primești sfaturi gratuite de comunicare!

Ai o idee sau o propunere de colaborare? Hai să lucrăm împreună!

Dacă propunerea ta nu este în oferta noastră de servicii, nu-i nimic! Programăm o întâlnire, o analizăm și găsim cea mai bună soluție!

Ai o idee sau o propunere de colaborare? Hai să lucrăm împreună!

Suntem deschiși la oameni și idei originale! Ne plac provocările și neplace să ieșim din zona noastră de confort. Dacă propunerea ta nu este în oferta noastră de servicii, nu-i nimic! Programăm o întâlnire, o analizăm și găsim cea mai bună soluție!